Cékla jelentősége táplálkozásunkban

cékla

A cékla Őshazája a Földközi-tenger vidéke.  Régen levelét használták fel különböző gyógyászati célokra. Zöldségnövényként i.e. 3000 óta ismert.
A cékla jelentős vitamin és ásványi anyag forrásunk.

Kiemelkedő a B1, B2, B6, foszfor és vastartalma, de tartalmaz C-vitamint, béta-karotint és folsavat is.  Teljesen beérett állapotában, sötét, párás helyen hónapokig is eltartható.

Gyógyhatása

  • Magas a kálium és magnézium tartalma
  • Kiváló antioxidáns hatású.
  • Az összes növény közül a céklának a legmagasabb a szilícium tartalma, amely jó hatással van a szervezet védekező képességére. Szilícium tartalma erősíti a kötőszöveteket, a bőrt és a csontokat.
  • A  céklalé kiváló influenza elleni szer, betegség esetén napi háromszor 1 decit igyunk meg belőle.
  • Hatását a legjobban nyersen fejti ki.

 Forrás: Dr. Nagy Ernő: Növények az egészségért, 2012.

 

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.