Szamóca jelentősége táplálkozásunkban

szamóca2

 

• A szamóca főleg a mérsékelt klímájú földrészeken terjedt el. Hazánkban a kertekben megtalálható szamóca május végétől június végéig szüretelhető.
 Gyógyító hatása a többi bogyós gyümölcshöz hasonló.
• Napi 15 deka (60 mg C-vitaminnak felel meg) szamóca elfogyasztása fedezheti (egészségi állapottól függően) a napi minimális C-vitamin szükségletünket.
• Alacsony kalória tartalma révén fogyókúrában is nyugodtan fogyasztható.
• A szamóca kiváló fogfehérítő hatásáról is ismert.
• A szamócalevél teája a belső szervek fertőtlenítője, de használják a zsíros arcbőr kezelésére, illetve az égési sérülésekre is nyugtató hatással van.
• Gyökerének kivonata vizelethajtó.
• Figyeljünk oda, hogy a szamócát mindig éretten érdemes csak leszedni, mert nincs utóérése.

Tápanyagtartalom 100g szamócában

Energiatartalma: 147kj/35kcal
Fehérjetartalma: 0,9g
Szénhidráttartalma: 7,2g
C-vitamin tartalma: 40mg
E-vitamin tartalma: 1,2mg
B1-vitamin tartalma: 30qg
B2-vitamin tartalma: 70qg
Foszfor tartalma: 35g
Kalcium tartalma: 28,1g
Kálium tartalma: 145g
Magnézium: 18g

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.