Készülődés a karácsonyra, avagy mit süssünk karácsonykor?

karácsony

A karácsony közeledtével arra gondoltunk, hogy összegyűjtünk Nektek egy pár ínycsiklandozó receptet az ünnepi menühöz.

A zord, borús téli hónapok alatt hajlamosak vagyunk bezárkózni a lakásba és elkényelmesedni. Ilyenkor jellemzően többet eszünk, mint amennyit szervezetünk igényel. A téli hónapok alatt jobban kívánjuk az energia-dúsabb ételeket, elsősorban a szénhidrátot, így nehezen tudunk lemondani az édesség utáni vágyról és a nassolásról. Sokszor észre sem vesszük, hogy a TV előtt ülve milyen gyorsan megeszünk egy zacskó chipset vagy egy tábla csokoládét.

Jó hír, hogy karácsonykor sem kell lemondani a finom fogásokról, ünnepi ételekről, egy kis odafigyeléssel máris egészségesebbé tehetjük az ünnepi menüt.
Ha a tradicionális  karácsonyi ételekre gondolunk, azonnal a pulyka, kacsa, hal, töltött káposzta, halászlé jut az eszünkbe, de jobban belegondolva ezek jól beilleszthetők az egészséges étrendbe is. Tehát a lényeg, hogy milyen konyhatechnológia alkalmazásával készítjük el ezeket a finomságokat ünnepi menüként. Egy kis odafigyeléssel máris egészséges ételeket varázsolhatunk asztalunkra és ne feledkezzünk meg arról sem, hogy próbáljuk többször kevesebbet enni, így mindent megkóstolhatunk és nem lesz problémánk az ebéd vagy a vacsora utáni teltségérzettel.
Fontos, hogy az ünnepek alatt se feledkezzünk meg a rendszeres testmozgásról!

Hasznos tanácsok az ünnepek alatt is

karácsonyi ünnep

• A süteményekhez használjunk fehér liszt helyett teljes kiőrlésű lisztet, hajdinalisztet, köles lisztet, kókuszlisztet, mandula vagy gesztenyelisztet. Az utóbbiakat a gluténmentes étrendet tartók is biztonsággal használhatják

• Az ételek édesítésére használjunk mézet, természetes édesítőszert, gyümölcsökkel, zabpehellyel, magvakkal dúsítva

• Pulykát vagy kacsát készítsük kevés zsiradék hozzáadásával sütőzacskóban, római edényben

• Tűzdeljük gyümölccsel, zöldséggel, magvakkal, töltsük meg gesztenyével, aszalt szilvával

• A rakott-töltött ételeket dúsíthatjuk zabkorpával, hajdinapehellyel, fehér rizs helyett pedig használjunk barna rizst, kölest, hajdinát, bulgurt

• A köretek választásánál is eltérhetünk a szokásostól és rizs, tészta, burgonya helyett próbáljuk ki a csicsókát, édesburgonyát, csicseriborsót, sült almát, sült körtét,  hajdinát, kölest. Mindegyik remekül illik az ünnepi menühöz és elkészítésük sem ördöngösség

Receptajánlatunk az ünnepi menühöz

Főételek

Fenyőmagos töltött pulyka, almába töltött kukoricás burgonyapürével

fenyőmagos pulyka

Ananászos, sonkás, sajtos, kukoricás pulykamell

rakott csirkemell

Sereg Dóra dietetikus

2014. december

A bejegyzés kategóriája: Olvasnivalók, Reformtáplálkozás
Kiemelt szavak: , , , , , , , , , , , , , .
Közvetlen link.

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.